czwartek, 28 listopada 2013

Domowe masło orzechowe + zdrowe śniadanie

Hej dziewczyny!

Dziś przychodzę do Was z przepisem na zdrowe, domowe masło orzechowe. Jest ono szybkie w wykonaniu, a miłośniczki orzechów będą zachwycone!




Co jest nam potrzebne?                                             Czego użyć do przygotowania?
- 100 gram obranych orzechów ziemnych                   - blendera (ja użyłam ręcznego)
- odrobinę mleka                                                       - dość szerokiego naczynia do miksowania
- łyżeczka miodu

Pierwsze co robię to obieram orzechy i przesypuje je do pojemnika w którym będę je miksować. Polecam użyć naczynia szerszego, ponieważ praca idzie sprawniej. Następnie dodaje do nich łyżeczkę miodu i półtora łyżki mleka.


Ten pojemnik okazał się za wąski i musiałam go zmienić. Wszystko miażdżę na gładką masą.


Tak powstałe masło przekładam do zakręcanego pojemnika i przechowuje w lodówce do ok. półtora tygodnia. Nie polecam robić większych ilości, jeśli nie jesteśmy pewni, że wszystko uda nam się zjeść w ok. 2 tygodnie. Masło te nie zawiera konserwantów stąd jego ukrócony czas przechowywania.
Porcja, którą przygotowałam wystarcza na ok. 6 większych kromek.

Kiedy mamy ochotę na słodkie śniadanie, a nie chce się nam smażyć:


2 kromki chleba orkiszowego z masłem orzechowym i paskami awokado. Do picia naturalne kakao.

Smacznego! P.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...