piątek, 3 stycznia 2014

Lekki deser jogurtowy z czarną porzeczką

Hej dziewczyny!

Dziś przepis na bardzo lekki i pyszny deser, doskonały po obiedzie. Jego przygotowanie jest super szybkie i łatwe. W dalszej części posta podpowiem jak wykonać wersje 'light' dla osób na diecie, choć i tak nie jest to deser z serii tych mega kalorycznych :).




Z mojego przepisu wychodzą dwie porcje ok. 400 gramowe.

Składniki:
- dwa duże jogurty o ulubionym smaku (ja wykorzystałam truskawkowe z kawałkami owoców)
- żelatyna
- dżem z czarnej porzeczki
- 2-3 łyżeczki soku z cytryny
- 3 łyżki wody

800 gram jogurtu wlać do miski (u mnie dwa duże opakowania). 3 dość kopiaste łyżeczki żelatyny dokładnie rozpuścić w zapełnionej do połowy szklance gorącej wody. Kiedy żelatyna przestygnie dodajemy ją do jogurtu partiami ciągle mieszając. Przelewamy do salaterek, na wierzchu układamy dżem.


Wkładamy do lodówki na ok. 2 godziny. Po tym czasie do małego rondelka wlewamy 3 łyżki wody, dodajemy 2 łyżeczki dżemu i 2-3 łyżeczki soku z cytryny. Chwile podgrzewamy, aby wszystko dobrze sie połączyło, dosłownie dwie minuty. Wyciągamy ostrożnie deser z salaterek na talerz i polewamy sosem. Gotowe!


Aby wykonać wersje light wystarczy użyć jogurtu naturalnego i posłodzić go miodem, czy fruktozą. Zamiast dżemu masę możemy wymieszać z ulubionymi owocami i w takiej postaci wlać do salaterki.

Mam nadzieję, że przepis przypadnie komuś do gustu. Powodzenia! P.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...