piątek, 19 września 2014

Wrażliwa skóra głowy cz.1 - przyczyny i objawy

Hej dziewczyny!

Dziś poruszę tematykę problemu na który cierpi wiele osób w tym ja sama. Temat podzieliłam na dwie części. W pierwszej dowiecie się co to jest właściwie wrażliwa skóra głowy, jakie mogą być jej przyczyny oraz objawy. W drugiej zaś części podpowiem jak z tym walczyć i co mi pomaga. Zapraszam dalej :).













1. Co to jest wrażliwa skóra głowy i jak się objawia?


Wrażliwa skóra głowa to jak sama nazwa wskazuje nadwrażliwość skóry skalpu na dany czynnik, np. substancje chemiczną. Bardzo często objawia się uporczywym świądem, zaczerwienieniem skóry, łupieżem, uczuciem pieczenia.

2. Przyczyny wrażliwej skóry głowy

Przyczyn może być na prawdę wiele. Przede wszystkim gorąco namawiam na wizytę u dobrego dermatologa, który zbada profesjonalnie naszą skórę głowy, ponieważ to co nam wydaje się wrażliwą skórą głowy, może okazać się początkiem groźnej i uporczywej choroby skóry, na przykład łojotokowe zapalenie skóry (ŁZS), łuszczyca, egzema, itd.
Warto zaobserwować, czy zmiany skórne (łuszczenie skóry, zaczerwienie) znajdują się wyłącznie na skalpie, jeśli nie należy bezzwłocznie udać się do lekarza.
Wiele dziewczyn przestawiając się na całkiem naturalną pielęgnację włosów (szczególnie radykalnie) także doświadcza przykrych  skutków, jak na przykład łupież, czy świąd.
Idąc w drugą stronę, powodem wrażliwej skóry głowy może być również chemiczna i "ostra" pielęgnacja włosów. Wysuszająca, nie oszczędzająca skalpu. Jak również używanie zbyt dużej ilości kosmetyków do stylizacji i nie spłukiwanie ich potem.
Podrażnienia, świąd i łupież u wrażliwych skór może wywołać także trwała ondulacja, farbowanie, suszenie gorącym powietrzem.

3. Jak to wygląda u mnie?

Z wrażliwą skórą głowy męczyłam się około 3 lata. Nic nie było w stanie mi pomóc, nie widziałam różnicy po użyciu eko szamponu a tym z drogerii. Moja głowa była jak jedna wielka łuszcząca się i bardzo swędząca zaczerwieniona skorupa. Uczucie te potęgowały suszarka z gorącym powietrzem przyłożona blisko głowy oraz bardzo mocny szampon. Postanowiłam wybrać się w końcu do dermatologa, gdzie okazało się, że mój skalp jest ekstremalnie przesuszony.
O tym co lekarz mi zapisał i jak załagodzić objawy wrażliwej skóry głowy napiszę już nie długo :).

Wy także borykacie/ borykałyście się z tym problemem?

Miłego weekendu. Paaa!P.










4 komentarze:

  1. Chwała Bogu mnie to nie dotyczy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie swędzi głowa, gdy używam nieodpowiednich produktów, ale nigdy nie miałam do czynienia ze skorupą na głowie... Na swędzeniu się kończyło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I mam nadzieję że nie będziesz mieć z nią bliskiego kontaktu kochana :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...